Voorbeelden van geschillen
Een reparatieverzoek, vraag of klacht moet u eerst bij de eigen woningcorporatie indienen. Wordt uw klacht niet naar wens afgehandeld en komt u er samen niet meer uit? Dan is er sprake van een geschil tussen u en uw verhuurder. U kunt de geschillencommissie dan vragen om een onafhankelijk oordeel te geven over de situatie. Enkele voorbeelden van geschillen:
- het uitblijven van een toegezegde actie
- het te traag ondernemen van een toegezegde actie
- onvoldoende uitleg geven over beleid
- onvoldoende uitvoering van het beleid
- onvoldoende kwaliteit van verstrekte informatie
- het niet nakomen van afspraken
- onenigheid over feitelijke gegevens
- gebrekkige inspraakmogelijkheden
- geen inzage in stukken krijgen
- slechte dienstverlening door medewerkers van de corporatie of door anderen die in opdracht van de corporatie werken
- het niet nakomen van afspraken over samenwerking met bewonersgroepen
- onvoldoende overleg met bewonersgroepen.